Administratie
Uw financiële zaken kunnen en mogen we alleen regelen als we u goed kennen. Daarom vragen we naar uw persoonsgegevens en verwerken we die ook. Alle spelregels rondom uw privacy hebben wij in begrijpelijke taal uitgeschreven in de privacyverklaring. Wat we precies doen, leest u hier. Wij raden u aan dit goed te lezen, omdat het om uw privacy en uw gegevens gaat.
Qander verwerkt uw gegevens vanaf 25 mei 2018 volgens de nieuwe privacywet. De nieuwe regels vallen onder de noemer ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)’. De functionaris die binnen Qander toeziet op de bescherming en verwerking van uw gegevens, is de heer J. Sinoo. Hij is voor vragen, meldingen en opmerkingen bereikbaar via de afdeling klantenservice of het e-mailadres compliance@qander.nl.
Contactgegevens
Wilt u weten welke persoonsgegevens wij van u hebben vastgelegd of hebt u een andere vraag over uw persoonsgegevens? Veel van uw gegevens ziet u als u inlogt in Mijn Qander. U kunt uiteraard ook contact opnemen met de afdeling klantenservice. U vindt alle contactgegevens op deze website.
Bij verlies of diefstal van uw creditcard onderneemt u de volgende stappen:
1. Bel direct 00 31 (0)73 646 25 99 en laat uw creditcard blokkeren.
- Het direct blokkeren van uw creditcard is erg belangrijk. Zo kan misbruik worden voorkomen.
- U kunt ons dag en nacht op dit telefoonnummer bereiken vanuit binnen- en buitenland. Buiten kantooruren wordt het gesprek in het Engels gevoerd.
2. Doe aangifte bij de politie.
Laat zo spoedig mogelijk een proces-verbaal opmaken bij de politie. Dit is noodzakelijk. Indien nodig kan de politie dan in samenwerking met Qander verdere stappen ondernemen.
Let op!
Houdt u goed uw rekeningoverzichten en transactieoverzicht in de gaten. U logt hiervoor in op Mijn Qander. Herkent u een transactie niet? Meldt u dit dan binnen 45 dagen na de boekingsdatum. Download hiervoor het formulier betwiste transactie.
U kunt een kopie van uw huidige pincode aanvragen.
Voor het aanvragen van een kopie neemt u contact op met een van onze medewerkers van de afdeling klantenservice via telefoonnummer: 073 - 646 25 30. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur.
U wordt in de regel niet aansprakelijk gesteld voor schade, als er fraude is gepleegd met uw creditcardgegevens. Hoe dit werkt, leest u hieronder.
Wat verwacht Qander van u?
Het enige dat wij van u vragen, is dat u zorgvuldig omgaat met uw creditcard en de bijbehorende gegevens. Zorg ervoor dat u uw kaart zorgvuldig bewaart. En geef uw pincode in geen enkel geval aan iemand anders. Wij zullen u ook nooit om uw pincode vragen.
Hoe werkt het bij een betaling waar u het niet mee eens bent?
Bent u het niet eens met een transactie op uw rekeningoverzicht, dan kunt u dit bij ons melden. Stuur daarvoor het formulier betwiste transactie samen met een kopie van het rekeningoverzicht waar de transactie op staat, naar ons op.
Hoe gaat het vervolgens verder?
Na ontvangst van uw melding wordt er een onderzoek ingesteld naar de transactie waar het om gaat. Dit onderzoek kan o.a. bestaan uit contact met de partij waar de transactie heeft plaatsgevonden en het controleren van de handtekening op de transactiebon. Als uit dit onderzoek blijkt dat u niets te verwijten valt, dan wordt de transactie gecorrigeerd op uw rekening.
Herkent u een transactie op uw rekeningoverzicht niet? Neem dan eerst zo snel mogelijk contact op met de afdeling klantenservice. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur via 073-646 25 30.
Formulier downloaden en versturen
Download vervolgens hier het formulier betwiste transactie en vul het in. Stuur of e-mail het ingevulde formulier met een kopie van uw rekening- of transactieoverzicht naar Qander. Hebt u andere gegevens die hiervoor van toepassing zijn, zoals een proces-verbaal of een verklaring? Stuur dit dan mee. Op het formulier staat het postadres en e-mailadres.
Wanneer gebruikt u het Formulier betwiste transactie?
U gebruikt dit formulier als u een transactie in uw overzicht niet herkent. Meld dit binnen 45 dagen na de boekingsdatum. Houdt u hierbij goed uw rekeningoverzichten in de gaten. Uiteraard kunt u dagelijks uw transactieoverzicht controleren. Log hiervoor in op Mijn Qander.
Binnen 45 dagen na de boekingsdatum!
Het is belangrijk dat u dit ingevulde formulier binnen 45 dagen na de boekingsdatum naar ons stuurt. Aanvragen die te laat binnenkomen nemen wij niet in behandeling.
Bureau Krediet Registratie (BKR) verzamelt informatie over de kredieten die consumenten hebben afgesloten. Qander kan als deelnemer gebruikmaken van deze informatie om te bepalen of het voor u verstandig is een Flex Visa Card af te sluiten. Op deze manier kunnen wij een verantwoorde en weloverwogen beslissing nemen over uw aanvraag van een creditcard.
Wanneer u een aanvraag indient voor een Flex Visa Card worden verschillende persoonlijke gegevens gecontroleerd. Het kan zijn dat op basis van deze gegevens de aanvraag niet wordt goedgekeurd. De beslissing om de aanvraag voor een Flex Visa Card goed of niet goed te keuren ligt altijd bij de uitgever van de creditcard. In dit geval ligt de beslissing dus bij Qander.
Wilt u meer informatie over BKR? Of wilt u weten welke registraties u bij BKR hebt? Ga dan voor meer informatie naar de website van BKR.
Bij Qander vinden wij het belangrijk dat uw kaartlimiet past bij uw persoonlijke en financiële situatie. Mocht uw financiële situatie in de toekomst veranderen dan is het belangrijk dat u contact met ons opneemt. Als het nodig is kijken wij samen met u naar een oplossing die past bij uw nieuwe financiële situatie.
Online aanvragen
U vraagt de Flex Visa Card rechtstreeks aan bij Qander Consumer Finance. Als u de Flex Visa Card aanvraagt, dan beoordeelt u of deze voldoet aan uw wensen en past bij uw financiƫle situatie. Dit heet execution-only.
Over Qander & Visa
Qander en Visa werken al vele jaren samen om de beste creditcards voor onze klanten te ontwikkelen.
U kunt dankzij het wereldwijde Visa netwerk op elk uur van de dag veilig met Visa betalen.
Hebt u vragen?
Onze klantenservice staat 5 dagen per week voor u klaar. Neem contact op met Qander via telefoon, e-mail of post. Onze medewerkers helpen u graag. U kunt ook altijd kijken bij Vraag & antwoord.